W SeaFall jesteś przywódcą prowincji, a twoim celem jest zostanie Cesarzem znanego Ci świata. Pojedyńcze rozgrywki wygrywa ten, kto jako pierwszy zgromadzi wymaganą chwałę. Jedna rozgrywka nie oznacza tu jednak końca. Prawdziwym wygranym zostanie ten, kto zdobędzie najwięcej punktów podczas całej kampanii. Po tym, jak dotrzecie, aż na koniec znanego świata.


SeaFall jest rozgrywany jako kampania, więc zalecamy, abyście wraz z 2- 4 znajomymi przeżywali tę przygodę razem, w miarę możliwości nie zmieniając składu graczy z rozgrywki na rozgrywkę. Jeśli jednak ktoś będzie potrzebował ominąć, którąś partię, dołączyć w trakcie, czy też zupełnie zrezygnować znajdziesz w grze zasady, jak tego dokonać.

OMÓWIENIE

Gracze stają na czele prowincji na zachodnich krańcach kontynentu. Jesteś przywódcą, a Twoi ludzie są obyci z morzem. Dowodzisz dwoma okrętami, za ich pomocą odkryjesz, co znajduje się hen za horyzontem, daleko na otwartych morzach. Jako odkrywca będziesz miał też możliwość nadawania nazw wyspom, ich miekszańcom, czy nietypowym budynkom, które napotkasz na swej drodze..




W dążeniu do celu wspierać cię mogą xzłonkowie jednej z czterech gildii. Kupcy, Budowniczowie, Odkrywcy i Wojskowi. Każda z nich pozwala Ci żeglować oraz wykonywać inne akcje, jak handel czy napaść.

W grze kluczowe jest zdobywanie punktów chwały. Robić to możesz na wiele sposobów. Możesz kupować skarby, wykonywać kamienie milowe, które posuwają historię do przodu, czy też z podejmować niebezpieczne próby. Nie zaszkodzi też rozwijać swoją ojczystą prowincję i jej statki!



Próby


Chcąc poznać nowe miejsca, lub zdobyć siłą potrzebne ci dobra będziesz musiał uciekać się do ryzykownych przedsięwzięć- prób. Próby mają bardzo prostą, a jednocześnie przemyślaną mechanikę. Przygotowujesz swoją pulę kości w oparciu o swoje okręty, ich odpowiednie wartości i ulepszenia. Każde miejsce ma też swoją obronę. 

Po podliczeniu swojej puli kości i rzucie, jeśli tylko osiągnąłeś sukces i nie zatonąłeś, próba się powiodła, a ty zdobywasz chwałę i korzyści. Jeśli rzut nie był szczęśliwy użyj swojej fortuny. Pamiętaj jednak, że są miejsca, gdzie i największy szczęściarz nic nie wskóra.

 


Doradcy

W swojej podróży nie będziesz sam. Poza pomocą gildii możesz liczyć na wielu doradców. Jeśli masz odpowiednią ilość złota lub wystarczającą reputację będziesz mógł ich zatrudnić i korzystać z ich specjalizacji oraz zdolności. Możesz każdemu swojemu doradcy dać imię, poszerzyć jego kwalifikacje dzięki szkoleniu. Pamiętaj, że niektórzy doradcy będą Ci towarzyszyć Ci dłużej niż w jednej rozgrywce.



Kamienie milowe

Każda historia ma swoje punkty zwrotne oraz wydarzenia, które się w niej zapisują- w naszej grze nazywamy takie momentu kamieniami milowymi. Każdy kamień milowy stawia pewne wymagania ( jak zdobycie odpowiedniej ilości chwały, posiadanie różnych budynków, czy najechanie na niebezpieczne miejsce) spełnienie, których jest warunkiem koniecznym do jego dokonania.



Wykonany kamień milowy zawsze prowadzi cię do odpowiedniego wpisu w Dzienniku Kapitana. Każdy wpis wpływa na twoją grę. Niekiedy nawet wprowadzi do gry nowe elementy, które do tej pory leżały skryte w jednej z zamkniętych skrzyń. Co w nich czeka? Musisz dowiedzieć się sam podczas kampanii.

Podróż czeka na ciebie!

Zanim rozpoczniesz właściwą grę, w SeaFall czeka cię prolog. Jest to świetne wprowadzenie w grę, które nauczy cię jak działają poszczególne akcje i jakie masz możliwości, jeszcze bez ryzyka długofalowych, negatywnych konsekwencji swoich wyborów. Będzie to też wprowadzenie w czekającą na ciebie historię.

 

Liczba graczy: 3-5
Wiek 14+
Czas gry: 90 - 120 min

Początkowa zawartość gry:
- plansza
- plansza pomocnicza
- 10 okrętów
- 15 specjalnych kości
- 40 znaczników dóbr
- 5 plansz prowincji
- 62 monety
- 36 znaczników reputacji

- 30 znaczników fortuny
- 9 znaczników budynków
- 12 znaczników ulepszeń
- 8 kart skarbów
- 20 kart uszkodzeń

- 9 kart kamieni milowych
- 20 kart doradców
- 6 kart wydarzeń
- 5 kart tytułów szlacheckich
- 10 kart przywódców
- 8 naklejek byłych doradców
- 1 arkusz naklejek ulepszeń
- 1 arkusz naklejek eksploracji
- 1 arkusz naklejek stałej wrogości
- 6 zamkniętych skrzyń
- 5 skrzyń prowincji
- 1 Skrzynia Zapasów
- 1 znacznik celu
- 5 znaczników chwały

Recenzje:
http://kaimada.znadplanszy.pl/2016/11/14/seafall-bezspoilerowa-recenzja-prologu/